ڈبے والے دودھ میں ملاوٹ اور میڈیا


میڈیا اپنی ریٹنگ بڑھانے کے لیے چونکا دینے والی رپورٹس تو بناتا ہے تاہم وہ بڑی مچھلیوں پر ہاتھ نہیں ڈال سکتا، جیسے دودھ میں ملاوٹ والی رپورٹ میں عام گوالوں اور چھوٹے مجرموں کو تو دکھایا گیا، مگر بڑی ملٹی نیشنل کمپنیاں جو دودھ کی ملاوٹ میں ملوث ہیں، ان کا ذکر نہیں کیا گیا۔  ایک وجہ یہ بھی ہو سکتی ہے کہ جس ٹی وی چینل پر یہ پروگرام پیش کیا گیا ہے، اس کی کمائی کا ایک بڑا ذریعہ انہی ملٹی نیشنل کمپنیوں کے اشتہار سے آتا ہے اور آج کل کے میڈیا چینلز کا زیادہ مقصد کمائی ہی ہوتا ہے۔


About Yasir Imran

Yasir Imran is a Pakistani living in Saudi Arabia. He writes because he want to express his thoughts. It is not necessary you agree what he says, You may express your thoughts in your comments. Once reviewed and approved your comments will appear in the discussion.
This entry was posted in Urdu and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to ڈبے والے دودھ میں ملاوٹ اور میڈیا

  1. Mohammad Afzal Randhawa says:

    Yeah, It Is 100% True.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s